Ekstremizmi është  sëmundje mendore

Një ditë, në një të ardhme të afërt, radikalizmi, sidomos ai fetar, do të përkufizohet si një nga sëmundjet mendore të shërueshme. Kathleen Taylor, një studiuese në Universitetin e Oksfordit dhe një neuroscientiste, shkroi në një artikull të botuar nga Huffington Post nga Meredith Bennett-Smith. Kathleen Taylor, e cila e rendit veten si një shkrimtare dhe studiuese e specializuar në fiziologji, anatomi dhe gjenetikë paraqiti vërejtjet gjatë një ligjërate në Festivalin e Hay në Uells.

E pyetur për të ardhmen e neuroshkence, Taylor tha: “Një nga surprizat e saj më të rëndësishme është mundësia e trajtimit të njerëzve me besime të caktuara”, sipas një artikulli në The London Times. “Së shpejti, dikush që ka kaluar në ekstremizëm të caktuar fetar apo ideologjik nuk do të përshkruhet si dikush që ndjek dëshira ideologjike apo ideologji të vullnetit të tij të lirë, por si dikush me çrregullime mendore”. Kjo mund të pasqyrohet pozitivisht në shoqëritë tona, deklaroi Taylor. “Shumë besime, ose mënyra në të cilën praktikohen këto besime, krijojnë shumë probleme reale dhe shkaktojnë kaos në shoqëritë tona”. Në fjalimin e saj për ekstremizmin fetar, ajo tha, ajo flet jo vetëm për “ekstremizmin islamik të dukshëm, por edhe për shumë besime të tjera, siç është bindja se fyerja e fëmijëve është e pranueshme”. Kështu, kërkimi i saj për ekstremizëm fetar është hequr në mënyrë që të mos akuzohet se është thjesht armiqësor ndaj fundamentalistëve dhe terroristëve islamikë.

Në vitin 2006, Taylor publikoi një libër të titulluar “Brainwashing: Shkenca e Kontrollit të Ideve”, në të cilën ajo studioi mënyrat në të cilat grupet ideologjike, si al-Kaida, përdorën bindjen e të tjerëve për t’u bashkuar me ta. “Të gjithë njerëzit po ndryshojnë besimet e tyre dhe kjo është e sigurte, jemi në gjendje t’i bindim të tjerët që të bëjnë gjëra të caktuara, ne të gjithë e shohim propagandën dhe reklamat, të gjithë e marrim kulturën dhe praktikojmë fenë, dhe kështu të gjithë ne ndryshojmë parimet dhe besimet tona”, tha ajo në një intervistë të publikuar në YouTube. Me kalimin e kohës, pastrimi i trurit është maksimumi i bindjes: është torturë e detyruar psikologjike. “Megjithëse shpëlarja e trurit është ekstreme”, thotë Taylor, është pjesë e bindjes sonë se njerëzit janë të bindur për atë që është e gabuar ose për atë që nuk është e mirë apo për gjërat që nuk kanë menduar. ”

Kjo deklaratë ka pasur një ndikim të fortë tek shumë klerikë dhe njerëz fetarë; fetë dhe mësimet e tyre janë të shenjta për njerëzit, edhe pse profetët ndryshojnë në bartjen e këtyre mesazheve. Studiuesen e sulmuan shumë, disa prej tyre me analiza logjike dhe shkencore, ndërsa të tjerë kërkuan një kthim nga “rruga e humbjes”. Por ajo këmbënguli në qëndrimet e saj dhe në deklaratat e saj, duke deklaruar se konkluzionet e saj ishin të bazuara në themele të forta shkencore, ndërsa intelektualët apo sekularistët nuk ishin deklaruar  as pozitivisht apo negativisht në lidhje me deklaratat e Taylor. Nëse lexuesi përpiqet të shikojë se çfarë po ndodh në botën tonë, mund të arrijë një përfundim parimor se problemi nuk ka qenë kurrë në vetë besimet fetare, por në mënyrën se si këto besime aplikohen tek disa; sëmundja psikologjike nuk është në besim.

Sëmundja mendore është ajo që i shtyn këta njerëz në ekstremizëm pas fazës së besimit, qoftë në dashuri, në fe ose në marrëdhënie shoqërore, dhe kështu i shtyjnë ata të përdorin dhunën, shtrëngimin dhe mjetet e shtrembëruara për të përmbushur dëshirat e tyre psikologjike.

Autore :  Emel Abdullah

Related posts

Leave a Reply

Adresa juaj email s’do të bëhet publike. Fushat e domosdoshme janë shënuar me një *

+ 39 = 43